2014. május 25., vasárnap

Első Díjam

Tegnap megkaptam - erre a blogra - az első díjam. Azért előtte hadd mondjam el, hogy nem nagyon szoktak díjazni, maximum a suliban, az ilyen "közönségdíjakhoz" nem vagyok hozzászokva. Az első blogos díjamat - életemben - a Kisvárosi gyilkosságokra kaptam, egyébként, azóta is nagyon sokat jelent nekem a lány, aki adta. Ezt a mostanit Sylvia O. ajándékozta nekem, köszönöm szépen! 


1.
      Sok karkötő van a kezemen, és mindegyiknek külön története van: az egyik, ami nemrég leesett - szétszakadt - a novemberi névnapi ajándékom, a Bruno Mars koncert karszalagja, ami kemény fél évig lógott a kezemen, és annyira védtem a leeséstől, hogy az nem igaz. Egyébként még mindig megvan. Mellette van egy másik karszalag - ő viszont még nem szakadt le - ami a mosonmagyaróvári Futura múzeumból van, ahol osztálykiránduláson voltam. Aztán van - szintén az osztálykirándulásról - egy Pannonhalmi Főapátság jelképes kulcstartó, amit én karkötőnek használok, Szent Kristóf emblémájával, aki az utazók védőszentje, pedig nem vagyok vallásos, de utazó igen. Mellettük foglal helyet a Hooligans koncerten vett gumikarkötő, fekete-piros színekben, aztán a félévi bizonyítványomért kapott lilás színű fonott darab a nevemmel, utána két vékony, amit Rékától kaptam, aztán egypár gumiszalag és végül a kockás hajgumim, ami mindig velem van, elvégre akármikor szükség lehet rá. Engem egyáltalán nem zavar, hogy a jobb kezem így tele van, bár itthon leveszem őket. 

2.
      Nagyon szeretem a repülőgépeket, a mániám figyelni őket, a típusaikról, paramétereikről tanulni. Minden álmom, hogy egyszer pilóta lehessek, egyelőre még nem tudom, hogy utasszállító vagy vadász, de valamelyik mindenképpen. Segítségem azonban van: a Firkászon sokat említett Jani, aki Sármelléken magánpilóta és handlinges, mellette pedig a volt - ez hosszú. Az ofő elment szülni, de jövőre 2014. szeptember, jön vissza. - osztályfőnököm férje. A szülinapomon elvitt sétarepülni, ahol vezethettem  Cessna 172-es kisgépet, aztán voltam vele reptérlátogatáson, élőben egy B737-es pilótafülkéjében, így szinte az összes - oké, nem mindegyik - repülős élményemet neki köszönhetem.

3.
      A nyolcvanas évek rajongója vagyok, ezáltal irigy anyámra, hogy ő pont akkor volt tizenéves. Ez az egész a Top Gun megnézésével kezdődött, ahol beleszerettem a film zenéjébe, a Take my breath away-ba, és onnantól kezdve nem volt megállás. Öltözködésben is sokszor nézek ki úgy, mint aki 1986-ból lépett ki, erre dob a stílusom, ami tényleg olyan, a zeneszeretetem, és az, hogy egy kicsit mindig is odavoltam a töriért, így a régebbi korokért is. Még olyan inget is szereztem, ami Charlie-nak van a filmben, csak hat boltot jártam végig, míg megtaláltam a tökéletest.

4.
      A kedvenc tantárgyam a tesi, az irodalom, a töri és a kémia. A tesit már kiskoromban is nagyon szerettem, amikor kosáredzésekre kezdtem járni, az irodalomszeretet az írás hozadéka, a töriért rajongok, különösen a második világháborúért, amiről egy repülős dokumentumregényt is elolvastam, a kémia pedig az idén jött be, és már az első órán megvolt vele az első pozitív élményem, azóta kémiaversenyen is voltam, meg szakkörre is jártam, és összesen két négyesen van, a többi jegyem ötös belőle, amire nagyon büszke vagyok, hiszen sokak szerint ez egy nehéz tantárgy. 

5.
      A kedvenc sportom a kosárlabda, bár ez a blogon is látszik. Régebben - decemberig - röplabdáztam, hiszen egy ideje balatoni lány vagyok, és röpizni tudni illik, ha itt lakik az ember, de mivel olyan szinten ment a kivételezés, hogy inkább otthagytam, még karácsony előtt. Azóta csak hobbiból csinálom, de azt sem régóta, mert hónapokig undorodtam attól, hogy beleüssek. Hasonlóan vagyok a focizással - bár apám focista volt, képtelen vagyok belerúgni a labdába, mert a kosárban az személyi hibának számít, ha szándékosan csinálom. Persze, azért focizok néha, de elég nagy erőfeszítés kell hozzá, hogy lábban érjek labdába, a pattogtatás az én műfajom. 

6.
      A kedvenc sorozatom a Gyilkos elmék, amiből éppen most tartok maratont, és az első évad negyedénél tartok. Mindig is nagyon érdekelt a pszichológia, és ezzel kapcsolatban találtam rá a sorozatra. Rajongok Gidionért és Hotch-ért, de a kedvencem Reid és Garcia. Morgan-t is szeretem, persze, meg JJ-t, de akkor is ők a favoritok. Szeretem a sorozatban a különböző idézeteket, a felépítést, és azt, hogy a bűntény helyett az elkövetőn van a hangsúly. Maga a sorozat meglepő és letaglózó, szóval éppen nekem való.

7.
      Öt évesen szerettem bele a krimi műfajába, amikor megjelent Magyarországon a Dr. House. Még nem ment le az első évad, de az unokatesómék megvették DVD-n, és olykor egész nap azt néztük. Bár az inkább orvosi krimi, de pár évre rá jött a CSI, és éppen akkor jelent meg a Gyilkos elmék is, aminek akkor csak az első részét néztük meg. Aztán a Castle-re lettem rákattanva a Dr. Csont mellett, majd jött az irodalmi szintű kriminalisztika. Egyik nyáron, a boltban ráakadtam egy Csont és vér című regényre, amin sárga szalag hirdette: "A Dr. Csont alapjául szolgáló regény!". Persze azonnal kellett, és miután elolvastam, ez lett az örök-kedvenc regényem, forever meg mindörökké. Azóta Kathy Reichs az általam egyik legcsodáltabb írónő. Utána kitágítottam a műfajt: pszicho-thriller-t olvastam, orvosi thrillert Tess Gerritsentől, aki a másik "Nagy" a szememben, majd jött Lisa Gardner, egy Vavyan Fable korszak, ami még mindig tart, aztán egy rövid Stephen King - a horrort kevésbé rajongok - majd a mostani Jodi Picoult mániám. Megszállottam olvasok személyiségzavarokról, ez a krimimánia hozadéka.

8.
      Nincs sok barátom, csak sokan azt hiszik rólam. Persze, mindenkivel jóban vagyok, de legjobb barátként csak Rékát tudom megnevezni. Mindenki más körökben a barátom: Alíz - névrokon! :D - és Sára a régi, városi osztályomból, Nettiék a mostani osztályomból, Viki a másik, párhuzamos osztályból. Erről nemrég a sulipszichológussal is beszélgettem, ketten arra jutottunk, hogy ez nem baj. Emellett én szívesen barátkozok fiúkkal is. Talán a legjobb fiúbarátom Gergő, akivel igazán biztos, hogy nem vagyunk szerelmesek egymásba, hiszen neki barátnője van - szintén egy társaságomból egy orosz lány (Eme, rátok gondolok), én meg éppen kiheverek valakit. A másik Marci, amit mindenki Bokornak hív, mert ez a vezetékneve. 

9. 
      Mostanában rá vagyok akadva a Youtube-os coverekre, azon belül is Alex Goot és Chrissy Constanza munkáira. Előtte is nagy videós voltam, nézek Dancsó Pétert (Videómánia Gergővel nagy mániánk), Hollywood Hírügynökséget, és az unokatesóm, Gábor csatornáját is elég aktívan látogatom. Általában tisztában vagyok az új zenékkel, de nem magamtól, hanem Réka apjától, aki az itteni rádiónál - Helikon - dolgozik, és mindig mutatja nekünk az újakat. Én magamtól nem ismerném őket - azt hallgatom, ami tetszik, és nem azt, ami menő.

10.
      Nagyon jó emberismerő vagyok. Ezt nem tudom, honnan tanultam, de figyelem az embereket, nézem a mozgásokat, a gesztikulációt, és máris többet tudok róla, mint ő magáról. Ez egy kicsit Gyilkos elmék feeling, de tényleg így van. Régebben, amikor rendőr akartam lenni, mellette kriminálpszichológiát terveztem tanulni, és ez a terület még mindig érdekel. Szeretem figyelni a körülöttem élőket, nem beszélni velük, hanem csak figyelni, és így megismerni. Ez az emberismeréses dolog egyébként sok helyen a hasznomra vált már.

11.
      Drámapedagógiára járok, állítólag ez fejleszti a társas viselkedésemet, meg szeretem is nagyon. Mindig fellépünk a suli művészeti fesztiválján, és mivel kis csoport vagyunk, egészen jó csapatot alkotunk. Jó, nem mindig, vannak akiket nem kedvelek, de alapjában véve semmi baj a csapatmunkánkkal. A tanárunk ovisoknak is drámát tart, így kicsit gyerekes, de mivel jövőre visszajön az osztályfőnök, így ő veszi majd át a drámát. Amikor ő tartotta, akkor szerettem a legjobban, hihetetlen jó tanár, Reni néni. 


1.
      Hol laksz?
Kilenc éves koromig Zalaegerszegen éltem, ahol ez a történet, illetve a Kisvárosi gyilkosságok is játszódik, de amikor negyedikes lettem, a nevelőapámhoz költöztünk, egy Isten háta mögötti Balaton-parti kis faluba, ami hatalmas váltás volt a város után, és nem is szeretem annyira, mint Egerszeget, mert az itt élő emberek teljesen mások, más a felfogás, de nyáron jó szokott lenni. A falu egyébként Keszthelytől Veszprém megye felé olyan tíz kilométerre van, szerencsére még Zalában, mert én nagyon ragaszkodom ehhez a megyéhez, képtelen lettem volna egy másikba költözni, de a sors fintora, hogy úgy néz ki, Veszprém megyébe fogok gimibe járni, de ismeritek az érzést, amikor csaj az bánt, ha elhurcolnak, az nem, ha te magad mész?

2. 
      Hol szeretnél lakni?
Mindenképpen városban, de ha mondhatok nagyon-nagyot, akkor Montréalban, Kanadában. Sok történetem őrzi a várost, például egy kicsit a Kisvárosi gyilkosságok, illetve egy, amelyet nem szeretnék interneten publikálni, de a címét elmondom: "La créme de la créme - Minden vihar port kavar". A Csont és vér miatt szerettem meg a várost, a fent említettek mellett szinte teljes egészében ott játszódik a The real dr. House című blogregényem is. A város kultúrája, közösségi terei, minden megfogott, így jó lenne egyszer odaköltözni, és az AirCanadánál pilótaként dolgozni. Ez szerepel egyébként az álmaimban és a bakancslistám első helyén is.

3.
      Tudsz főzni, ha igen, szeretsz is?
Attól függ, mit kell főzni. Nagyon szívesen készítek tortákat, sütiket, de a sima ételeket annyira nem szeretem csinálni. Ezzel ellentétben inkább a sósat szeretem, nem vagyok túl édesszájú, de azért készíteni nagyon szeretem őket. Nemrég még muffinhetet is rendeztem a másik blogomban, a muffinok iránti imádatom tiszteletére.

4.
      Milyen autót szeretnél?
Én repülőt szeretnék, abból is egy Centuriont, egypár vadászt (Tomcat, Fighting Falcon, Hornet, Gripen, P-51), utasszállítókat (Boeing 737, Airbis A380-800, Boeing 787 Dreamliner), teherszállítókat (Antonov, Airbus Beluga, Boeing Dreamlifter), katonai szállítókat (C-egyéb fajtái), bombázórepülőgépeket (B-17 "Varacskos Disznó"), de ha kocsit kell mondanom, akkor Renault Megane.

5.
      Van kedvenc márkád? Micsoda?
Ha mondjuk ruhák terén nézzük, akkor rajongok az Amisu és az FBSister ruhákért, ott mindig találok valami jót, de amúgy nem vagyok márkamániás, a legtöbb cuccom a Kínaiból van, és ezeket is nagyon szeretem. Olyan dolgokat találok ott, mint például terepmintás nadrág és ing, pedig azt már sok helyen kerestem. Informatikai márkák szintjén sem vagyok valami nagy szakember, bár sokan "lekockáznak", és a szövegszerkesztő-mániám miatt én is annak tartom magam.

6.
      Kedvenc zenekar (ha van)?
Cheap Tricks, Kenny Loggins, Berlin, OneRepublic, Aganist The Current, ATC, Avicii, Hooligans, Zanzibár, Tankcsapda . Jó, pár ebből nem zenekar, de szeretem a zenéjüket. Ide jön még Kelly Clarkson, amúgy.

7.
      Van kedvenc könyved? Ha igen, micsoda?
Kathy Reichs műveiért vagyok oda nagyon, köztük is a Csont és vérért, ami a Dr. Csont ihletője volt - de amúgy ég és föld a kettő -, meg mostanában a rajongásom kiterjedt Tess Gerritsentől A Sebészre és A Tanítványra, nomeg Jodi Picoult pár könyvére, amiket olvastam (Házirend, Egyszerű igazság) de szeretem Cecelia Ahern - Életed regénye című könyvét. 

8. 
      Olvasod a Vouge-t?
Nem, nem olvasom.

9. 
      Érdekel a divat?
Inkább az érdekel, hogy a saját stílusomnak megfelelően öltözzek fel, de ez többnyire megy, hiszen amit én szeretek, az egészen behatárolt. 

10.
     Meg vagy elégedve a teljesítményeddel?
Hát, nem minden téren, de mivel enyhén pszichós vagyok, neheze érzékelem, hogy mit csinálok jól - és mit rosszul, ezért van szükségem visszajelzésre, és ezért foglalkozik vele pszichológus - Nem megijedni, nem vagyok pszichopata! - Így nehéz megítélnem, mennyire vagyok jó, de úgy érzem, egészen megfelelek magamnak, és körülbelül a környezetemnek is, kivétel ez alól a biosztanárom, aki utál, így valamit biztosan elcsesztem. (Egyébként nehéz úgy objektívnek lennem magammal szemben, hogy nehezen érzékelem, mi a jó meg a rossz. persze, azért elválik, de remélem értitek).

11.
     Meg vagy elégedve magaddal? Ha igen, miért, ha nem, miért?
Nemrég hatalmasat csalódtam valakiben, aki fontos volt nekem, és sajnos még mindig az, úgyhogy ezzel kapcsolatban sokat gondolkoztam magamról. Most úgy érzem, lelkileg kezdek a helyemre kerülni, helyileg még mindig nem érzem magam balatoninak, de ez főleg télen szokott gond lenni, ilyenkor nyáron néha - hangsúlyozom, NÉHA! - jó itt lenni. Megtaláltam a személyiségemet a saját kis "tudathasadásomban" így most egy kicsit jobb. Üzenem neked, ZS., hogy még mindig ugyanaz rólad a véleményem, de az, hogy bunkó vagy/voltál, szórakoztál velem, egy dologra volt jó. A többi miatt szenvedek, köszönöm.

01. Mi van a kulcstartódon? Van története?
02. Van olyan tulajdonságod, amit különösen szeretsz vagy utálsz magadban?
03. Barátkozol a másik nemmel?
04. Városban vagy faluban szeretnél élni?
05. Melyik a kedvenc műfajod?
06. Milyen a nyár ott, ahol élsz?
07. Könnyen beszélsz magadról?
08. Könnyen ismerkedsz, vagy vannak ezzel nehézségeid?
09. Van olyan történelmi korszak, ahova szívesen visszamennél?
10. Ha nem az igazi neved a blogos neved, miért pont ezt a nicket választottad?
11. Hallgatsz átdolgozásokat a kedvenc dalaidra, vagy eredetiben szereted őket?



2 megjegyzés: