2014. július 13., vasárnap

Tizenhárom tény a történetről

Kaptam egy nagyon pozitív kritikát, amit oldalt egyébként már olvashattok, és ott írta a kritikaíró, hogy szereti a részek előtti kis helyzetjelentéseimet, szivárvány pedig chat-ben kért új részt, így én úgy döntöttem, hogy ha már nem is új részt, akkor kis morzsákat írok Nektek, amelyek ugyan nem fognak - valószínűleg - kiderülni a történetből, de aki vágyik egy kis pluszra, és vegyítve pár kulisszatitokra, annak mindenképpen ajánlom ezt a bejegyzést! A tizedik, jubiláló rész egyébként szerdán érkezik, már megírtam Nektek, de nem szeretném gyorsan darálni a történetet, így többé-kevésbé betartom a határidőt.
  1. A történet először, elsősorban egy nagyon komoly sztorinak indult, amelyben elmeséltem volna a tapasztalataimat a profi, NB1-es sportolók világáról, talán egypár romantikus mozzanattal, de amikor elkezdtem írni, rájöttem, hogy nem is kell olyan komolynak lennie, azonban nem ez volt a fő ok arra, hogy végül más irányt vett a történet. Én magam kosárlabdázom és röplabdázom, és a blogot mindenképpen a kosárról akartam vezetni, de a legrosszabb "profisportolós" élményeim pont a röplabdában voltak, és életem legszebb kosaras éveire nem szeretném ráhúzni ezeket, valamint kosárral nehéz lett volna mindezt megjeleníteni: más játékszabályok, ergo minden más... De tervezek egy sztorit, ami úgy a röplabdáról rántaná le a leplet: túl a nyári forróságon, mi zajlik egy ilyen csapatban télen, milyen emberek is találják meg ezt a sportot... De ez a jövő, egyelőre egy részt sem írtam meg belőle.
  2. Nagyon sok valós mozzanat van a történetben, ezért mondják rá, hogy életszerű (kritikában kaptam ezt a véleményt). A főszereplő karaktere teljesen én vagyok, még a nevünk is egyezik, de az fogadásból, a főszereplő apjának neve egyezik az enyémmel, és a háttértörténete is ugyanaz, mint az enyémnek. Az én apám is válogatott focista volt (húsz évre visszamenőleg megkapom, hogy "szólhattál volna apádnak, hogy rúgja be!", pedig még 2000 előtt abbahagyta, így nem volt része a 8-1-es Holland "sikerben".), én magam is kosarazok, de még sorolhatnám a valós dolgokat ebben a történetben. 
  3. Gondolom senkinek sem okoz meglepetést, hogy a srác, akibe Alíz szerelmes, a Zsolti nevet kaptam, hiszen amikor elkezdtem a történetet, szerelmes voltam egy Zsolti nevű srácba. Tényleg, nagyon, de mára ez elmúlt, megutáltam, a pokolra kívánom, mert rájöttem, hogy egy óriási bunkó. Amikor a történeten gondolkoztam, az jutott eszembe, hogy egy olyan sztorit kéne írnom, ahol az élet dönti el, mi lesz a következő részben, azaz a főszereplő összejön-e az ő "Zsoltijával", de nem szeretek úgy írni, hogy nem tudom a végét, így még a kezdés előtt kidolgoztam, mi is lesz. Most azonban elvált a történet a magánéletemtől, aminek nagyon örülök, de a negatív része az, hogy ahányszor írok, mindig kell egy kicsit Zsoltira is gondolnom, elvégre az egyik szereplő róla van mintázva, és olyankor a falhoz vágnám a fejem.
  4. Daniék háza valóban "létezik" Egerszegen, ezért nem írom le, hogy ő melyik utcában lakik, mert akkor egy csomó helyi tudná, melyik is az a ház. Amúgy sokszor elmegyek mellette, és iszonyat tetszik, bár belülről még nem láttam, mivel számomra ismeretlenek laknak benne, de elképzeltem. 
  5. A Sopron Uniqua lányok valóban bunkók, nem csak a történetben, rengetegszer volt alkalmam velük találkozni, és nem, nem volt kellemes meglepetés... 
  6. A cím egy későbbi mozzanatra fog utalni, amiről ugye most még nem sokatoknak van fogalma, de lehet sejteni, a teljes "igazságra" azonban szerintem mindenki csak annál a résznél fog rájönni, de ez vele a célom. A mozzanatra egyébként vannak utalások, az elkövetkezendő tizedik részben például egy olyan, amit szerintem nem fogtok észrevenni, vagy nem tulajdonítotok neki jelentőséget, és később fog beugrani. 
  7. A történetben fontos szerepet játszik ez az első tizenakárhány rész, körülbelül addig kell érteni, amíg nem lesz évzáró, így választhattam, hogy mindezt belesűrítem-e egy prológusba, vagy megírom, rászánok tíz részt. Az utóbbit választottam, inkább részletezem. Meg amúgy nem akartam olyan naplós blogot, ami augusztus harminccal kezdődik, és június tizennéggyel ér véget. Ha történet, legyen kerek.
  8. Én is az Ady-ba jártam, azért tudom elég pontosan, hogy mi hol van, így a suli leírása a valóságban megfelelő és korrekt. Itt tényleg úgy van, hogy mivel nem általános tantervű a suli, elsőben felvételizel a három művészeti ágból (ének-zene, rajz, tánc) és ha felvesznek mondjuk kettőre, választhatsz. Nyolc óránk volt egy nap átlagosan, persze csak öt rendes, a többi három rajz (én rajz szakos voltam), minden nap!. És a gimibe nem kellett felvételizned, ha itt akartál maradni, mivel az Ady gimi is, így csak simán ülhettél egész évben, nem kellett rettegned a központitól. Elég elit suli volt, egyébként, az egyik legjobb művészeti az országban. Dani és Kiki így ismerték egymást már általános előtt, meg még páran a történetben szereplő osztályból, de a többiek nagyobb részt más általános sulikból érkeztek.
  9. Nem akartam gimiregényt, ezért volt egy olyan terv, hogy a szereplők szakközépbe, vagy szakmunkásképzőbe járnak, de nem állt össze, így lett a társaság egy része általánosba járó, de szerintem nem baj, sőt, a történet szempontjából szerepe is van.
  10. Dani szülei nem váltak el, csak az apja eddig nem volt megemlítve, elsőként a tizenegyedik részben fog szerepelni.
  11. Alíz szülei viszont elváltak, ő a nevelőapjával él.
  12. Petra képe a karaktereknél nem egy modell arca, valóban egy ismerősöm Instagram profiljáról szedtem le, mert őt máshogy nehéz volt elképzelni. Egyébként az ismerőst is Petrának hívják, de ez már teljesen véletlen.
  13. A felrakott ZTE-s képeken a Horváth Zsófi-féle csapat van rajta (igen, a ZTE NKK csapatkapitánya valóban Horváth Zsófi, valóban nagyon magas, és valóban 13-as a száma), mert az utánpótlásról nincs sok kép, illetve egyet láthattok a hatodik fejezet elején. A képek a ZTE hivatalos oldalának galériájából vannak, meg a Facebook oldalukról. 
Ennyi is lett, tizenhárom tényre futotta. Ha a későbbiekben jobban kibontakozik a történet, szerintem lesz még ilyen bejegyzés, de persze ti döntitek el, mire vagytok kíváncsiak! Írjátok meg nekem, és ha nem túl spoieleres lenne megválaszolni, akkor kirakom a kérdést. :)

2 megjegyzés:

  1. Nem baj, hogy nem új rész, már annak is nagyon örülök, hogy jelentkeztél! Nagyon jó ötlet volt elárulni ezeket a "kulissza titkokat"! Ezt is imádtam, mint ahogy minden részt is! Alig várom, olvashassam az új részt és figyelmeztetlek, hogy minden apró jelenetre figyelni fogok, csak azért, mert azt mondtad, hogy nem fogunk jelentőséget nyilvánitani annak az egy részecskének. De én minden egyes résznek jelentőséget fogok nyilvánitani, hogy biztosan köztük legyen az a rész is. :P :)) Puszyyy :* <3

    VálaszTörlés
  2. Egy másik blognál láttam egyszer egy ilyen bejegyzést, gondoltam én is csinálhatnék, hátha valaki örülne neki. :) Gondoltam, hogy lesz olyan - és ennek nagyon örülök! - aki majd észre szeretné venni az utalásokat, és azért remélem sikerülni fog. :D

    VálaszTörlés